7/06/2013

Sorozat

Összesen 24 filmről lesz most szó, mivel egy részük fut, másik részüket abbahagytam, így kategorizálok.

Abbahagyva

Ezeket a sorozatokat a legkülönbözőbb indokokkal hagytam abba. Volt, amelyiket nem játszotta tovább a TV, volt, ahol nem tetszett a történet alakulása, míg másokat egyszerűen meguntam.

A rejtély

A sorozat főszereplői Olivia Dunham FBI-ügynök, és az őt segítő két civil: Dr. Walter Bishop és a fia, Peter Bishop. Olyan ügyeket vizsgálnak (telepátia, láthatatlanság, stb.), amikre nincs tudományos magyarázat.
A sorozat 2008-ban debütált a tengerentúlon, hazánkba 2009-ben érkezett. Én csupán az első két évadot láttam, mert a harmadik évadot nem vette meg akkoriban a csatorna és idén márciusban kezdték vetíteni, 3 év késéssel. A tengerentúlon már az 5. évad fut.
Alapvetően tetszett a sorozat, hiszen szeretek minden természetfeletti, sci-fi jellegű filmet, ami egy kicsit is megmozgatja a képzelőerőt. Talán folytatnom kéne nekem is a 3. évaddal, így évek múltán.

Grace klinika

A sorozat egy klinika életébe ad bepillantást, az új gyakornokok szemszögéből. Itt van Izzie a csupa szív volt fehérnemű modell, Alex a beképzelt szívtipró, az ambiciózus Cristina, a lelkileg labilis Meredith és a mindig kedves, de ügyetlen George. Az orvos jelöltek hamarosan elindulnak a majdani praxisuk felé, illetve szerelmek és drámák sorát élik meg.
A sorozat 2005-ben debütált a tengerentúlon, hazánkba 2006-ban érkezett. Én az 5. évadig néztem rendszeresen, majd bele-bele néztem a későbbi 1-2 évadba, de ennyi. A tengerentúlon idén már a 9. évad fut.
Abbahagytam a nézését, aminek részben időhiány volt az oka, részben pedig egyszerűen nem tetszett a történet alakulása. Nekem az Izzie - George páros tetszett a legjobban benne, amit ugye végülis kiiktattak a rendezők, így pedig nem akartam nézni már.

Borgiák

A sorozat a Borgia család felemelkedését követi nyomon, amiben bőven volt intrika, erőszak és hazugság.
A sorozat 2011-ben debütált külföldön és itthon is, idén fut a 3. évada.
Abbahagytam a nézését, mert annyira nem fogott meg.

Grimm

A sorozat középpontjában Nick, a rendőrségi nyomozó áll, akiről kiderül, hogy ő egy grimm, vagyis egy olyan lény, akinek az a feladata, hogy egyensúlyban tartsa az emberek és a mitológiai lények (vérfarkas, hód, róka, szellemek, boszorkányok, stb.) világát.
A sorozat 2011-ben debütált a tengerentúlon, itthon 2012-ben, jelenleg a 3. évada fut.
Én az első évadot néztem csupán meg, nagyon izgalmas és fordulatos fantasy film, de abbahagytam. Időhiány, túl sok sorozatot néztem akkor, nem tetszett, ahogyan alakult némely szál benne.

Misfits

A sorozat középpontjában 5 bűnöző áll, akiket közmunkára ítéltek. Miközben dolgoznak belekeverednek egy nagyon furcsa viharba, miután különleges képességeik lesznek (telepátia, láthatatlanság, halhatatlanság, időpörgetés, szexuálisvágy ébresztés). De az igazi kalandok csak ezután jönnek, hiszen gyilkosságokba keverednek, találkoznak más „szuperekkel” és beköszönt hozzájuk a szerelem is.
A sorozat 2009-ben debütált, jelenleg az 5. évada fut, mely az utolsó évad. Én a 3. évadot még láttam, de utána abbahagytam, mert nem tetszett a történet alakulása. Nekem az Alisha-Simon páros tetszett, illetve Nathan, így amikor ők kiiktatásra ítéltettek az alkotók által, én nem néztem tovább.

Supernatural (Odaát)

A sorozat két testvérpárról szól, akik az országban utazgatva vadásznak a különböző paranormális jelenségekre, lényekre. Eltűnt apjukat is szeretnék megtalálni, aki eltűnése előtt a vadászatra nevelte fiait.
A sorozat 2005-ben debütált kinn, itthon egy évvel később. Én az első két évadot láttam, mert a 3. évad 4 év késéssel érkezett hazánkba, de ezt már nem kezdtem el nézni. A tengerentúlon idén ősszel kezdik vetíteni a 9. évadát, de a rendezők szerint már a 10. évad is biztos.
Nagyon jó kis ijesztgetős, paranormális sorozat, izgalmas, akciókkal tarkított, nagyszerű a két fiú különböző jellemrajza, van lélektana a filmnek és a romantika szál is fut benne. Tényleg jó film, talán ezt is el kéne kezdenem nézni, de nem fogom.

Dallas

Az eredeti sorozat 1978-1991 között futott a tengerentúlon, 13 hosszú évadon át. Magyarországra a rendszerváltás után került, majd 7 évig futott. A film középpontjában a Ewing olajtársaság és az élén álló Ewing-fiúk álltak. Nagyon izgalmas és fordulatos film volt, amit ma már nem is igazán értünk, ha az ismétléseket nézzük, de korának nagy kasszasikere volt. Minden egyes részét láttam, amit levetítettek nálunk, az önálló kisfilmeket is.
Aztán 2012-ben debütált az új Dallas, amiben a felnőtt Ewing utódok irányítanak mindent, illetve az egész modern köntöst kapott, de feltűnnek a megöregedett, ám jól ismert egykori Ewing-ok is. A téma ugyanaz: intrika, szerelem, harc, stb. Ennek most fut a 2. évada, de én csak az elsőt néztem meg. Nem tetszett, erőltetettnek találtam, és már nincs idegezetem a szappanopera jellegű témavilághoz.

Született feleségek

A sorozat főszereplői a Lilaakácköz háziasszonyai, illetve különböző problémái az életben: gyerekek, háztartás, karrier, szerelem, stb.
A sorozat 2004-2012 között futott, 8 évadot élt meg. Én az 5. évadnál léptem ki belőle. Nem tudtam már minden részét megnézni és így már nem volt értelme nézni. De igazából annyira nem is érdekelt, hogy a neten mondjuk újranézzem.

Continuum

A sorozat főszereplője Kiera, aki 2077-ből érkezett 2012-be, hogy elfogjon egy lázadó csoportot, akik meg szeretnék kicsit változtatni a jövőt. Kiera egyetlen segítsége Alex, a számítógépzseni tini, illetve Carlos a zsaru, aki azonban mit sem tud a lány küldetéséről.
A sorozat 2012-ben debütált, most fut a 2. évada, de én csak az elsőt néztem meg. El akartam kezdeni ezt az évadot is, de aztán mégsem tettem. Az az igazság, hogy néhány szál alakulása már most nem tetszett, ez pedig (sorozatos ismereteim alapján) csak romlott volna a jövőben.



Vége

Ezeket a sorozatokat végig néztem, némelyiket sajnálom, hogy vége, némelyiknek örülök, hogy végre vége.

Hatfield-Mccoy viszály

A 2012-es sorozat főszereplője a Hatfield és Mccoy család, akik a polgárháborút követően gyakorlatilag vérre menő harcot folytatnak egymással, egy régi és jelentéktelen vita miatt, amit a jelenben felingerel a két család gyermekeinek szerelme.
Hát, nem is tudom. Történelmi filmnek jó, visszaadja a valódi történetet (mert igaz történet), jók a kosztümök, a jelenetek, a múlt megjelenítése. Igazából akciódús film, de nekem két dolog nem tetszett benne: nem volt teljesen hű az igazi sztorihoz, illetve a végkifejlet (meg néhány közbeni kifejlet) nem tetszett. De attól függetlenül szeretem az igaz történeteket.

A folyó

A 2012-es sorozat főszereplője Emmet Cole, a népszerű tévés természettudós útra kel, hogy a vadonban készítse el minden idők legsikeresebb tévéműsorát. Amikor Dr. Cole eltűnik az Amazonas-medence dzsungelének mélyén, felesége, Tess, fia, Lincoln és filmes stábja is keresésére indul a sötét rejtélyekkel teli, ismeretlen őserdőbe.
Ez a film tetszett nekem és sajnáltam, hogy egy évadot élt meg, többet is ki lehetett volna belőle hozni. Pl.: hogyan küzdenek meg a természettel és az efölötti erőkkel, hogy kijussanak. Amúgy egy fordulatos és izgalmas filmről beszélünk, ahol kevés szereplővel érünk el nagyot. A környezet az fantasztikus (lévén maga az Amazonas), az effektek jók, a színészek és a karaktereik is jók voltak.

A kapu

A 2010-es film főszereplője egy kis kertváros, amit kapukkal és egyé biztonsági berendezésekkel zárnak. Állítólag a benn élő gazdag lakók védelmében, gyakorlatilag inkább az embereket kéne tőlük védeni, hiszen a városka lakói természetfeletti lények, vámpírok, farkasok, boszorkányok, stb. Ideköltözik be a mit sem sejtő új rendőrfőnök a családjával.
Nekem ez is tetszett, bár lehetett volna jobb is, bizonyára ezért nem folytatták. Amolyan gazdag kertvárosos film (Melrose Place, Született feleségek, stb.), aztán rájövünk lassan a titkaikra. Jó a téma, de sajnos nincs benne semmi extra, ettől függetlenül én megnézném a következő évadot is.  

The Secret circle

A 2011-es sorozat főszereplője Cassie, aki most költözött be egy álmos kisvárosba. Hamarosan a beilleszkedésen túl más gondja is támad, ugyanis kiderül számára, hogy boszorkány, ám nem csupán ő, hanem újdonsült barátai is, illetve még jó néhányan a városkában.
Ennek sem lett 2. évada, de sokáig volt róla szó, hogy lesz, már a tartalomjegyzék is kiszivárgott, az időpontok, de a rajongók tüntetése nem hozott eredményt…egyenlőre. Szívesen látnám ennek is a folytatását. A színészek jók voltak, az effektek is, a karakterek és a történet is. Szerintem abszolút nem érdemelte meg, hogy ne folytassák, mert míg az előzőeknél tudnék indokokat mondani, hogy mért nem, ennél nem.

Neighbors from Hell

A 2010-es rajzfilm főszereplője a Hellman család, akiket maga a Sátán küld fel Houston városába, hogy megakadályozzák az egyik nagy cég fúrásait, amivel hamarosan leérhetnének a Pokolba.
Humoros, morbid, szépen kivitelezett, zseniális karakterek, jó történet. Én szívesen megnézném a következő évadát is. Ez amolyan felnőtt-mese, szeretem az ilyeneket.

A nevem Earl

A 2005-2009 között futó sorozat főszereplője Earl, a kisstílű gazfickó, aki egy baleset hatására felfedezi a karma hatalmát, ezért listát ír az eddigi rossz cselekedeteiről, majd nekilát a kijavításuknak.
Na, ebben a filmben több dolog is tetszett, de inkább felsorolok. 1. a film szegényekről szól, bűnözőkről. Olyanokról, akik a periféria szélén élnek, és nem törnek a jó felé feltétlenül, nem fejlődik mindenki jelemben. Egyszerűen csak túl akarnak élni. A bűnözést ritkán látjuk ilyen pozitív, humoros formában feldolgozva. 2. a szereplők jellemfejlődése: Earl egy buta bűnöző, akinek lesz érettségije, lakása, barátnője, stb. Randy, aki kilép a bátyja árnyékából egyre gyakrabban. Joy, aki bár nagyon rosszindulatú, Darnell mellett fejlődik. Darnell, aki egy füves, buta alaknak tűnik, de egy hiperokos ügynök, aki tanúvédelem alatt van. Aztán Catalina a szép bevándorló, aki szintén sokat fejlődik. 3. a lista, ami rengeteg ember életét változtatja meg. Ez egy nagyon jó dolog. 4. az egész lineárisan van felfűzve, tele van utalásokkal, titkokkal, visszautalásokkal, stb. Ettől lesz igazán különleges és így ismerjük meg a múltat leginkább.  5. Titkok. Mindig van benne olyan titok, ami meg-meglep az embert. Darnell előélete, Joy apa-donorjainak kiléte (ez valódi meglepetés, amire utalás sincs).
Igazából nem is folytatom, mert a listámból is látszik, hogy nagyon tetszik, szívesen láttam volna belőle egy 5. évadot is.

Hulla-ház

A 2008-as mini - sorozat főszereplője, vagyis fő helyszíne az angol Big Brother ház. Kelly egy háttérmunkás és a sorozat producere bennreked a lakókkal, akik meg próbálnak kijutni. Eközben Alex, Kelly fiúja bejutni próbál a házba, szerelméért.
Hmmm, ezt nem bánom, hogy nincs több része. Iszonyatosan idétlen, még horror-paródiának is szörnyű. A karakterek erőltetettek, de fertelmesen, a történet szálai nem jók. Ám maga az alap sztori, bár elcsépelt, de rendben van, szóval lehetett volna belőle többet is kihozni. De ez így, ebben a formában szörnyű volt.

Death valley

A 2011-es sorozatban (1 évvel a film előtt) egy reggelre virradóan elözönlik a várost a zombik, a vámpírok és a farkasok. Senki sem tudja miért, de a rendőrség egy speciális alakulatot hoz létre, hogy féken tartsa a szörnyeket. Jelenükben egy forgatócsoport érkezik, hogy a különleges csapat ténykedését nyomon kövesse…
Mit mondhatnék erről is? Ugyanolyan rossz, mint a Hulla-ház, de nem annyira, ez mondjuk egy fokkal jobb, mert nem annyira gagyi, ennek több értelme van. Igazából nem akarok erre sem több szót fecsérelni, mert ezt sem bánom, hogy véget ért.


Még fut

Futó sorozatokról nehéz bármit is írni, de megpróbálom…

Trónok harca

A sorozat 2011-ben indult és idén ment le a 3. évada. A történet egy középkor szerű világban játszódik, ahol királyok harcolnak egymással a trónért, intrikákkal, szerelmekkel, házasságokkal, gyilkosságokkal, stb. A főszereplők igazából a Stark család, illetve az ő utazásuk, harcuk…
A sorozat egy könyv alapján íródott, amit eddig elég valósághűen követ, némileg átalakítva azt. Leírom, hogy mi az, ami tetszett benne. 1. a történet. Nagyon jól ki van találva, fordulatos, izgalmas és különleges. 2. a karakterek. Nagyon jól meg vannak szerkesztve a könyvhöz méltóan. 3. a díszlet, a jelmezek, a fényképek, stb. gyönyörűek! Abszolút a legjobban tetszik. A helyszínek is csodálatosak.
Igazából kevés dolog nem tetszik benne, de azok nagyon nem, emiatt nem is nézem egyébként tovább. A karakterek között vannak idétlen figurák, nem valósághűek és idegesítőek. Aztán ott az sok ártatlan, aki meghal, ez valóban megrázó (nem úgy,mint egy filmben, hanem tényleg kiborít). Amiben állat van, azt baj éri, szóval én nem nézem! Sajnálok karaktereket…így sem lehet filmet nézni. Igazából a következő évadot már nem nézem meg, igaz ezt sem néztem, csak trailereket és egy részletes epizód-kritikát minden rész után.

Walking dead

A zombis sorozat 2011-ben indult és idén ment le a 3. évada, illetve idén indul a 4. is. A történet szerint Rick-et a zsarut meglövik és kómába esik. 1 évvel később ébred, amikor a világot már zombik uralják és a túlélők menekülni kényszerülnek. Rick elindul megkeresni a nejét és a fiát.
A sorozat egy képregény alapján íródott, amit eddig elég valósághűen követ, de azért vannak szálak, amiket teljesen keresztül húz (nézettségi taktika). A sztori jó, a kivitelezés jó, a karakterek nem annyira jók, de… Szóval vannak karakterek, akik nagyon jók, mint Daryl, de vannak olyanok, akiket nem bírtam. Ilyen Shane, Andrea és az egész Grimes család! Igazából néhány főszereplőnek örülnék is, ha elpusztulna. Ennek ellenére, ha a néhány kedvencem meghal a filmben, sajnos ezt sem fogom tovább nézni. Ám ennek ellenére megnézésre ajánlom, mert bitang jó horror-sorozat.

Falling skies

Az űrlényes sorozat 2011-ben indult és idén ment le a 3. évada. A sorozat főszereplője Tom Mason és a fiai, akik több száz túlélővel mögöttük felveszik a harcot a Földet egy nap megszálló űrlényekkel.
Ez is egy nagyon jó alapötletű sorozat, elcsépelt is lehetne, de nem az. Abszolút fordulatos és izgalmas, bár már vannak a szereplők jellemváltozásai miatti aggodalmaim. De ettől még jók a karakterek, az effektek, a történet szálai, stb. Megnézésre abszolút ajánlom!

Így jártam anyátokkal

A sorozat 2005 óta fut, idén ment le a 8. évada, de lesz még 9. is, ami állítólag, az utolsó lesz már. A sorozat főszereplője Ted Mosby, a romantikus építész, aki eljövendő gyermekei anyját keresi. Igazából erről szól az egész sorozat, amit kísérnek Ted barátai, a karrierista ex barátnő Robin, a szuper cuki szerelmes pár Marshall és Lily, illetve a szoknyapecér Barney.
Ami miatt nagyon tetszik, hogy az egész lineárisan van felfűzve, tele van utalásokkal, titkokkal, visszautalásokkal, stb. Ettől lesz igazán különleges és így ismerjük meg a múltat, illetve a jövőt is leginkább. A karakterek és az őket játszó színészek nagyon jók, érdemes a jellemfejlődéseket is nyomon követni, hogy hogyan érik el céljaikat a barátok és végül maga Ted is. Zseniális és végtelenül humoros film és még a 8. évad után sem unalmas, epedve várom a következő évadot. 

Kemény motorosok

A motoros sorozat 2008-ban indult, idén megy majd le a 6. évada. A sorozat főszereplője a Sons Of Anarchy motoros klub, ami tagjainak zűrös életét mutatja be. De ugyanilyen főszereplő az erőszak, a drog, a fegyverek, a gyilkosság, az árulás és a bosszú is.
Nagyon jó film, abszolút jól van összerakva. Imádom az egyes karaktereket. Izgalmas, fordulatos, remek film, amiben megjelenik a romantika és még néhány tiszta érzelem és elem is, ám nem túl sok. Én imádom ezt a filmet, bár ebben az évadban meghalt a kedvenc karakterem, ami szó szerint kiborított. Így úgy döntöttem, hogy ha még a másik 2-3 kedvencem is meghal, akkor ezt a filmet sem nézem tovább. Ám megnézésre ajánlom mindenkinek, mert nagyon kemény film.

Shameless

A sorozat 2011-ben debütált, idén ment le a 3. évad.  A főszereplő Fiona a huszonéves lány, aki egyedül neveli az öt kisebb testvérét, mert részeges apjuk és depressziós anyjuk erre nem képes. A film a 6 Gallagher gyerek viszontagságait mutatja be, a törvényen kívül.
Hatalmas sorozat. Nem az amerikai álmot viszi filmre, hanem a mélyszegénységet, a bűnözést, stb. A filmben nyíltan van szex, homoszexualitás, vérfertőzés, gyilkosság, piálás, drogozás, dohányzás, lopás, bűnözés. Mindez teljesen természetesen ábrázolva, ettől 18 karikás a film. De így a tökéletes film, hiszen a valóságot hívatott bemutatni, ami nem happy end, hanem valóságos harc a túlélésért. Nekem ez nagy kedvencem és nagyon várom már, hogy folytatódjon. Az alap sztori is nagyon jó és különleges, a karakterek is nagyon jók, a színészek is. Abszolút ajánlom mindenkinek. 

+1 American horror story

2011-ben indult a hódító útjára, most ment le a 2. évad, hamarosan jön a 3. A történet különlegessége, hogy mindegyik évadnak más az alap sztorija, bár néhány színésze állandó. Az elsőben egy család költözik egy szellemek lakta házba, míg a másikban a ’60-as években játszódik egy elmegyógyintézetben.
Nekem az első évad nagyon tetszett, szívesen láttam volna ennek a folytatását, a szellemek jövőjét, stb. A második  nem tetszett, amiatt, hogy túl sok volt benne az értelmetlen erőszak, halál és jóval szomorúbb (szerintem) is volt,mint az első évad. Ennek örültem, hogy vége lett. Kíváncsian várom a 3. évadot, bár nem fűzök hozzá túlzott reményeket.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése